Franchising dnes. Co znamená?
Na základě franchisingu dnes podniká nejedna společnost. Mezi ně patří i Extéria Market, která je předním poskytovatelem poradenství v oblasti BOZP a PO. Také sem spadá řada gastronomických podniků, která se díky franchisingu rozšiřuje do každého koutu republiky. Vůbec první franšízové systémy začaly vznikat v roce 1860 a od té doby se mnoho změnilo. Jak konkrétně se franchising proměnil? A jak vypadá franchising dnes?
Franchising jako forma odbytu zboží a služeb
Dnes je franchising definován jako forma odbytu zboží a služeb subjektem, kterému říkáme franšízor. Ten poskytuje odbyt zboží a služeb dalším partnerům čili franšízantům. Ti tím pádem získávají právo nejen na poskytování jeho služeb a produktů dál, ale také získávají právo vystupovat pod jeho jménem a pod jeho jménem mohou provozovat obchodní činnost.
Podnikání na základě franchisingu je dnes označováno jako velká podnikatelská příležitost. Také se často říká, že je to nástup do už rozjetého vlaku. Ujímáte se kormidla vlastní lodi, která však pluje pod vlajkou společnosti, jež je mezi lidmi zažitá, kterou lidé znají a která má už zařízenou reklamu a propagaci.
Získáte do rukou fungující know-how
Samozřejmě stejně jako na začátku jakéhokoli jiného podnikání, i nyní potřebujete prvotní kapitál, za který se v tomto případě koupí know-how společnosti. Know-how se myslí soubor nepatentovaných praktických znalostí, které můžete využít při svém podnikání a které se franšízorovi osvědčily během budování jeho brandu. Pokud byste se nestali franšízantem, pravděpodobně nikdy byste se k fungujícímu know-how oné společnosti nedostali. Mluvíme totiž o utajených, podstatných a identifikovaných praktikách, které jsou klíčem k úspěchu.
Dalo by se říct, že know-how je to nejdůležitější, co můžete do rukou získat. Je to i to nejcennější, co vám pomůže úspěšně rozjet vaši novou pobočku.