Problémy v práci řeší každý jinak
V každém zaměstnání se najdou problémy. Je to něco zcela běžného, co samozřejmě lze vyřešit. Jenom člověk musí vědět, jak vše, s čím nesouhlasí, řešit, a to v ideálním případě dříve, než dorazí stres, deprese, úzkost a další problémy, jako je workoholismus nebo naopak syndrom vyhoření. To už jsou pak problémy, kterých se člověk zbavuje opravdu stěží. Otázkou je, jak tedy potíže v práci řešit? Nedávné statistiky ukázaly, že si je řeší každý jinak. Je to však správně nebo ne?
Komunikace je základ úspěchu
Ať už vás trápí to, že kolegové nejsou spolehliví a že za ně často musíte práci dotahovat do konce, nebo že vám šéf nedá dostatečné zadání, v každém případě to vyřeší komunikace. Komunikace je základem úspěchu, bohužel na to řada lidí zapomíná. Raději řeší problémy s někým zcela jiným než s tím, s kým by problémy řešit měli. Tedy místo toho, aby problém řešili se svým nadřízeným, řeší je se svými kamarády mezi kolegy, kteří s tím však neudělají vůbec nic. A tak koloběh ustavičného stěžování bude pokračovat dál. A problémy stále budou na stole.
Pozor na přílišnou agresivitu
Pokud jste se rozhodli vyřešit problémy, které vás na pracovišti sužují a tíží, nepleťte si asertivitu s agresivitou. Jedná se o dva zcela jiné pojmy, které však bohužel bývají velmi často zaměňovány. Zatímco asertivita je povolená, agresivita nikoliv. Ta naopak může vyvolat v druhém člověku negativní pocity.
Jak problémům začít čelit
Možná vás však sužují problémy, které váš nadřízený ani kolega nevyřeší. Možná jsou to zkrátka osobní pocity, nálady, stavy, názory. Abyste však na pracovišti svůj den zvládli, snažte se aplikovat několik věcí. A to třeba pozitivní a tolerantní přístup. Pokud si budete říkat, že den nemůže být horší, horším se rázem stane.
Kromě jiného je dobré, když se nebudete chovat arogantně, ani když nebudete mít den. Nevystupujte ani příliš suverénně, neustále se vzdělávejte a nevymlouvejte se.