Sledujte hodnocení vaší firmy na internetu. Poskytne vám cennou zpětnou vazbu
Obsah
Hodnocení firem a recenze zákazníků potrápily nejednoho obchodníka. Internetové portály umožňují rychlé recenze, které často nadržují zákazníkům a nedávají prostor prodejci. I tak se ale vyplatí se zákaznickými recenzemi a firemními zkušenostmi pracovat a pravidelně je sledovat.
Zpětná vazba přímo od zákazníků
Zákaznické recenze přináší bezprostřední zpětnou vazbu přímo od vašich zákazníků. Průzkumy potvrzují, že zákazníci na internet sdílí spíše negativní zkušenosti. Přesto ale k této vazbě přistupujte pozitivně. Dost často vám ukáže, že při svém procesu děláte chyby, které o kterých ani nevíte.
Zákazníci ocení reakci obchodníka
Jestli totiž zákazníci něco ocení, tak je to pocit, že vám na nich záleží. Najděte si proto ve svém rozvrhu čas na pravidelné sledování referencí o vašem podnikání. Získáte tak prostor k reakci negativní hodnocení. Při správné komunikaci navíc dostanete možnost zlepšení špatné zkušenosti vašeho zákazníka.
Hodnocení optimalizuje reklamační proces
Velká část zákaznických hodnocení se týká špatné nebo nedostatečné komunikace obchodu se zákazníkem. Při sledování zpětné vazby dostanete velké množství podnětů k optimalizaci vašeho reklamačního procesu a firemní komunikace. Na základě jednoho negativního hodnocení tak zabráníte dalším nepříjemným reakcím.
Vylepšení produktového portfolia
V hodnoceních na internetu často najdete i zpětnou vazbu k vašim produktům a dílčím procesům nákupního procesu. Zákazníci komentují kvalitu služeb, rychlost doručení anebo často sdělují jejich dojmy z nákupu. Věnujte těmto referencím dostatek času a pracujte s nimi jako s cennou zpětnou vazbou.
Při správné práci s hodnocením zákazníkům zlepšíte váš obchodní proces a strach z negativních recenzí zmizí. Sledujte také hodnocení vaší konkurence. Často zjistíte, co vašim zákazníkům na konkurenci vadí a získáte konkurenční výhodu.