Vyplatí se mít stánek v obchodním centru?
Obchodní centra se zejména před Vánoci plní více a více lidmi. Pro firmy i menší podnikatele je to příležitost, jak dát o svém zboží vědět co největšímu počtu případných zájemců a zvýšit své tržby. Vždyť do obchodních center chodíme především nakupovat.
Ne každý dostane šanci
Výstavní systémy najdeme v každém obchodním centru. Někdy se jedná o celé výstavní a veletržní expozice, jindy jen o menší stánek, jedno ale mají společné – je o ně velký zájem. Obchodní centra jsou si toho dobře vědoma, a tak svůj prostor nepronajmou každému. Stánek musí zapadnout do celkové koncepce, zboží musí odpovídat charakteru centra a nesmí konkurovat kamenné prodejně v okolí. Přednost pak dostanou obchodníci, kteří představí jasný a vizuálně zajímavý koncept a ti, kdo mohou nabídku obchodního centra obohatit o zajímavé a neokoukané zboží.
Ceny za pronájem se liší podle oblíbenosti obchodního centra, délky pronájmu, ročního období, umístění a velikosti. Obvykle se ale pohybují v řádu několika tisíc korun za den. Jde tedy o poměrně velkou investici, která se ale může několikanásobně vyplatit. Navíc je to pořád jen zlomek toho, co byste zaplatili za trvalý pronájem kamenné prodejny.
Pro malé i velké obchodníky
Pro menší obchodníky, kteří dosud působili jen v internetovém prostředí, je stánek v obchodním centru příležitostí, jak si vyzkoušet přímý kontakt se zákazníky a přilákat nové zájemce. Po zhodnocení se mohou rozhodnout, zda se jim vyplatí otevřít si kamennou prodejnu či nikoliv. Těžit ze stánků ale mohou i velké a zavedené firmy, které si tím otestují nový produkt nebo lokalitu.
Pokud je pro vás investice stánku v obchodním centru příliš velký krok, zkuste to před ním. Téměř všude totiž narazíte na improvizované vánoční trhy, kde jsou ceny za pronájem plochy několikanásobně nižší. Místo si ale zařiďte včas, nejlukrativnější lokality bývají zamluvené i na rok dopředu.