Největší důvody, kvůli kterým zaměstnanci dávají výpověď
Obsah
Fluktuace zaměstnanců je zcela přirozený jev. V zájmu každého zaměstnavatele ale je, aby byla co nejnižší a aby lidé, kteří se přeci jen rozhodnou odejít, odcházeli v dobrém. Už jen proto, že jejich zkušenosti by se mohly promítnout do hodnocení firem a odradit další případné zájemce o zaměstnání.
Firemní zkušenosti zaměstnanců mohou ovlivnit dost zásadní chyby, kterých se zaměstnavatelé dopouští. Co nejčastěji vede zaměstnance k tomu, aby hledali nové zaměstnání?
Špatná komunikace
Jedním z největších problémů ve firmách bývá nedostatek komunikace. Manažeři svým zaměstnancům sdělují jen kusé informace, nesdílí s nimi vize do budoucna a nezapojují je do fungování firmy. V horším případě ještě neustále mění svá rozhodnutí a nutí pracovníky donekonečna předělávat jeden a ten samý úkol, případně po několika dnech práce a hodinách přesčasů úkol úplně zruší.
Mikromanagement
Ačkoliv pracovní inzerát sliboval prostor pro seberealizaci a kreativitu, ve skutečnosti vedení pečlivě kontroluje každý krok, veškerou iniciativu zaměstnance blokuje vnitřními pravidly a předpisy a požaduje podrobný report o každém detailu. Nedůvěra a přílišná kontrola může vyústit jen ve dvě věci – naprostou rezignaci zaměstnance, nebo jeho odchod za lepší nabídkou.
Nedocenění
Zaměstnanci se chtějí cítit potřební a ocenění. V případě, že je vedení na chválu skoupé, klesá jejich motivace dobře plnit další úkoly nebo přicházet s novými nápady. To stejné platí i v případě, že management nebere ohled na názory a pocity svých zaměstnanců.
Žádný progres
Asi jen málokdo by chtěl zůstávat na stejném místě několik desítek let bez vidiny nějakého postupu. Lidé se chtějí – a potřebují – učit nové věci, čelit novým výzvám a zlepšovat se. Pokud firma nenabízí možnost profesního růstu, případně pokud i po několika letech tento růst zaměstnanci upírá, bývá to pro ně signál, že je čas jít dál.