Podnikání na internetu lze rozdělit na dvě části podle toho, jestli jako zdroj příjmu slouží čistě internet, nebo jestli je internet pouze prostředkem k příjmům.
- Podnikání přes internet
- Podnikání na internetu
Podnikání přes internet
Prodej zboží a služeb pomocí internetu, typicky přes webové stránky s nabídkou služby nebo přes webové stránky s aplikací určenou k přímému prodeji (elektronickým obchodem – e-shopem).
V tomto případě je internet prodejním kanálem a komunikačním prostředkem.
Podnikání na internetu
Činnost na internetu, z níž plynou nějaké příjmy. Nejtypičtější je prodej reklamy na vlastních webových stránkách (PPC reklama, bannerová reklama, affiliate), takže činnost spočívá v tvorbě a udržování těchto stránek.
Mezi podnikání na internetu lze zařadit:
- Poskytování internetových služeb (například webhosting)
- Obchodování a spekulace s doménovými jmény
- Prodej reklamního prostoru na webových stránkách
- Prodej přístupu k nějakému obsahu na internetu (převážně pornografie atd.)
A další.
Pro podnikání na internetu platí stejná pravidla a vztahují se na něj stejné zákony.
Příklad:
Prodej reklamy na webu je vlastně poskytování služby a je potřeba mít živnostenské oprávnění. Při poskytování služby do zemí EU je potřeba být plátcem DPH (vztahuje se například na reklamní systém Google AdSense, ale i další).
Jiné je to například u tvorby textů, viz OSVČ, která nepotřebuje živnost.
Články Netzin.cz: