Jak se dělá internetová reklama
Potřebujete dostat svou firmu do povědomí? Pak je zapotřebí investovat do internetové reklamy, respektive do propagace obecně. Jen tak dostanete firmu do povědomí zákazníků, což je přesně vaším cílem. Jelikož se pozornost uchyluje pouze na online svět, pojďme si zmínit, jak taková internetová reklama může vlastně vypadat. Online propagace je totiž obecně velká kategorie zahrnující řadu pojmů.
Jaké existují druhy internetové reklamy
V současné době můžeme rozlišit několik forem internetové reklamy. Patří k nim plošná reklama, textová, intextová či video reklama, dále reklama do Facebook Messengeru či e-mailová reklama. Nesmíme pak zapomenout na obchodní modely, které jsou samostatnou kategorií a kam spadají například PPC reklamní kampaně či platba za zobrazení nebo platba za pevné umístění a čas.
Tím však seznam druhů internetové reklamy ani zdaleka nekončí. Pojďme se však blíže seznámit s těmi nejznámějšími a nejvíce používanými.
Platba za proklik na internetových magazínech
Pokud jste vlastníkem internetového magazínu, pak pravděpodobně využíváte zmiňovanou PPC reklamu čili platbu za proklik. Jedná se o systémy nabízející buď reklamu u výsledků ve vyhledávání nebo reklamu zobrazující se u článků. V tomto případě se nejvíce využívá reklama Sklik a také Google Ads. Vše funguje tak, že se za kliknutí platí jen tolik, abyste přeskočili inzerenta sídlícího bezprostředně před vámi.
Textování reklama skrze placené i neplacené odkazy
Za zmínku stojí také takzvaná textová reklama, kterou jsou myšleny jakékoli placené i neplacené odkazy, které jsou umístěny například v článku. Často se dají najít jako backlinks nebo se také hází do kategorie “linkbuilding”.
Mnohdy se může jevit získávání odkazů jako nečistá praktika, na druhou stranu je stále legální a velice funkční, tak proč ji nevyužívat ve svůj prospěch.