Jaké sdělení se hodí na reklamní totemy?
Bez pořádné reklamy si dnes v obchodu ani neškrtnete. Můžete mít sebelepší produkt a nabízet exkluzivní služby, když o vás ale nikdo nebude vědět, jen těžko se budete moci radovat z příjmů. Zvolit správnou formu reklamního sdělení ale není snadné. Kdy se vám budou hodit reklamní totemy a co na ně vlastně umístit?
Reklamní totemy patří mezi největší nosiče sdělení vůbec. Dosahují až několika desítek metrů. Jsou takřka nepřehlédnutelné a ihned upoutají pozornost, v tom spočívá jejich největší výhoda. Sdělení na nich uvedené tak zasáhne velké množství případné klientely.
Reklamní totemy se vyrábí v různých tvarech, koruna bývá dvoustranná, trojboká i čtyřboká. Vršek se skládá z několika čtverců, obdélníků či trojúhelníků, vymyslet si můžete i nepravidelné obrazce. Totemy slouží pro jednoduché sdělení, jako je posílení povědomí o značce či prezentace velkého kamenného obchodu. Díky přítomnosti reklamní věže si zákazníci snadno spojí značku s daným místem.
Jak by mělo sdělení na reklamní věži vypadat?
Největší roli při návrhu obsahu reklamního totemu musí hrát grafická stránka. Měla by být jednoduchá a korespondovat s firemními barvami, respektovat typický font. Chybět by nemělo známé logo firmy. Nejčastěji reklamní totem informuje o samotné přítomnosti obchodu, proto se vyvarujte složitých a dlouhých sdělení. Kolem projíždějící řidiči totiž mají jen velmi málo času, aby reklamu vstřebali, a nestihnou pohlit žádné velké množství informací. Ve skutečnosti si všimnou maximálně velkého nápisu, utkví jim v paměti barevné provedení a možná nějaký jednoduchý grafický symbol.
Jasně, stručně a zapamatovatelně
Když už chcete, aby reklamní věž nesla nějaké informace, například o upozornění na blížící se událost, omezte se na název události, místo a čas konání.
Při vymýšlení obsahu na reklamní totem záleží také na jeho umístění. Pokud se nenachází v blízkosti velkých obchodů či u frekventovaných silnic, ale například u parkoviště, je již možné uvádět více detailů. Jako například konkurenční výhody, nabídku svých nejzajímavějších produktů a služeb, informace o probíhající slevové akce či právě zveřejněné novince. Naopak, všude tam, kde existuje velká pravděpodobnost, že budou lidé věž jen v rychlosti míjet, jednoduché sdělení podpořené zapamatovatelnou grafikou je správné řešení.
V neposlední řadě slouží reklamní totemy jako navigační prvek ke kamennému obchodu. Když řidič jede po silnici a ať už daný obchod hledá, či nikoliv, vysoká reklamní věž ho k němu bezpečně dovede.
Pozor na umístění reklamního totemu
Reklamní totemy není možné umístit, kamkoliv se vám zamane. Vyvarujte se instalaci na cizí pozemky, vždy mějte vyřešené vlastnictví půdy, na níž věž stojí, a vyřízená veškerá nutná povolení. Vyhnete se zbytečným nepříjemnostem, v krajním případě i vysokým pokutám.