Pár rad na profesionální fakturu
Fakturu jistě každý zná a používá. Faktura z latinského facere – udělat, dělat je obchodní doklad, který prodávající vydá kupujícímu. Dnes jsou faktury nedílnou součástí podnikání a businessu. Stejně jako se dříve posílali faktury zásadně poštou, se dnes často posílají už pouze e-mailem a zákazník si je sám tiskne pro požadavky účetnictví. A stejně jako se změnil způsob posílání, změnili se i staré programy a vycházejí různé nové aplikace a vylepšení a my tak můžeme dělat faktury online a nemuset mít nic nainstalovaného. Velmi příjemné, pokud jste zrovna na dovolené, ležíte na pláži, v ruce Piňa Coladu, a potřebujete jednu fakturu poslat.
Většina lidí asi ví, co by na faktuře nemělo chybět, ale co fakturu graficky a stylisticky trošku vylepšit aby na zákazníkovi zanechala lepší dojem a on dostal kompletní sadu informací a popisů.
Tady je pár tipů:
– Unikátní číslo faktury
Možná patříte mezi lidi, co mají jen pár zákazníků a vaše účetnictví je jednoduché, ale někdo má stovky zákazníků a pak není vůbec špatné přiřadit každému zákazníkovi unikátní číslo, nebo předčíslí, abyste zjednodušili život jak sobě, tak vaší účetní.
– Sleva
Dali jste zákazníkovi slevu, ale tak nějak jste zapomněli mu to dát vědět? Škoda. Není nic lepšího, než na fakturu nenápadně vyznačit slevu, ať už procenty nebo reálnou částkou, kterou jste zákazníkovi dali. Zákazník to jistě ocení a příště možná bude zase nakupovat od vás. Vždyť kdo by nechtěl slevu.
– Název vaší firmy a logo
Jistě, název vaší firmy, je poměrně jasná věc. Je to navíc jeden z nejdůležitějších prvků šablony faktury a každý ho tam zajisté má, ale co takhle fakturu ještě trošku vylepšit a dát tam vaše firemní logo abyste umocnili profesionální dojem?
-Kontaktní informace
Pravděpodobně dnes neexistuje nikdo, kdo by na faktuře neměl alespoň adresu (nehledě na to, že podle zákona tam být musí), ale co takhle na fakturu ještě navíc přidat telefonní číslo a email? Ušetříte tak zákazníkovi čas a bude to mít po ruce.