Praktické tipy, jak si udržet zákazníky
Obsah
Stabilní základna věrných zákazníků je páteří každé úspěšné firmy. Nestačí jen vábit další a další lidi, ale spíše je třeba vyvíjet úsilí, aby se pravidelně vraceli. Udržení loajality zákazníků je složitý proces, který vyžaduje spoustu mravenčí práce, ale v konečném součtu se vyplatí mnohem více než akvizice nových klientů. V tomto článku najdete několik efektivních způsobů, jak se stávající i budoucí klientele dostat pod kůži.
Budujte vztahy
Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak si udržet loajalitu zákazníků, je důraz na průběžné budování dobrých vztahů. Jakmile se s nimi seznámíte na osobní úrovni (jejich skutečné potřeby vám prozradí kvalitní CRM systém), snadno si získáte jejich důvěru a vytvoříte pocit závazku. Dosáhnete toho pravidelnou komunikací, například prostřednictvím e-mailových zpravodajů nebo aktualit na sociálních sítích. A samozřejmě osobními interakcemi – telefonáty či osobními schůzkami.
Poskytujte prvotřídní zákaznický servis
Dalším klíčovým faktorem pro udržení přízně zákazníků je zajištění vynikajícího zákaznického servisu. Pokud zákazníci získají pozitivní zkušenosti, je pravděpodobné, že se k vám v budoucnu vrátí a utratí ještě více peněz. Dbejte na to, aby byli lidé z vašeho zákaznického servisu přátelští, kvalifikovaní a pohotoví. Apelujte na ně, aby rychle reagovali na dotazy a stížnosti a vždy se snažili překonat jejich očekávání.
Nabízejte více, než musíte
Speciální nabídky představují skvělý způsob, jak udržet pozornost valné většiny zákazníků a přimět je, aby se vraceli. Dosáhnete toho například pomocí věrnostních programů, slev nebo výhodných nabídek. Jen se ujistěte, že vaše pobídky odpovídají potřebám a zájmům vašich zákazníků.
Udržujte se v obraze
Nezapomínejte na to, jak je důležité zůstat relevantní ve svém oboru. Sledujte nejnovější trendy a technologie a dbejte na to, aby vaše produkty nebo služby byly vždy aktuální a v souladu s momentálními požadavky zákazníků. Ti takový přístup dozajista ocení.