Reklama a její dělení. Seznamte se se světem marketingu
Pokud chcete pracovat ve světě marketingu nebo pokud chcete svou firmu dostat do podvědomí lidí pomocí marketingu, je třeba si o tomto světě něco zjistit. Například alfou omegou marketingového světa je reklama jako taková. Dalo by se říct, že je to celé jen o reklamě. Proto se s reklamou jako takovou seznamme.
S reklamou se dnes setkáváme takřka všude. Vídáme bannery na krajích silnic, když jedeme do práce, reklamní spoty se nám neustále objevují na zdi Facebooku a na stolech mnohým lidem leží reklamní propisky, bloky neboreklamní hrnky, které nesou název konkrétní společnosti. Reklamě se dnes snad ani nevyhneme, vždyť nás pronásleduje i při sledování oblíbeného seriálu v televizi.
I když se však s reklamou setkáváme dnes a denně, jen málokdo ji dokáže přesně definovat. Každý člověk ví, co to je, ale jak zní její definice?
Co je to reklama?
Reklama je bohužel často zaměňována se zmiňovaným marketingem. Jenže marketing nerovná se reklama, reklama je spíše to hlavní, na co se marketingový svět zaměřuje, jak již bylo výše zmíněno.
Pokud hovoříme o reklamě, hovoříme o placené nebo také neplacené formě nepřímého představení a propagace zboží, služeb nebo myšlenek. Zpravidla se často zprostředkovává reklamní agenturou nebo specialistou na reklamu, ale díky návodům na internetu se takovým specialistou může stát opravdu každý druhý.
V současné době je reklama součástí komunikačního mixu. Prozraďme si však dělení reklamy.
Dělení reklam
Dnes se dělí reklama podle značky a taky podle cíle. Pokud bychom se měli zaměřit na dělení podle značky, řekli bychom, že existuje produktová a institucionální reklama. Zatímco u produktové reklamy je objektem komunikace produkt nebo služba, u institucionální reklamy je objektem komunikace značka jako taková.
Jak již bylo zmíněno, reklama se také dělí podle cíle, a to na informační reklamu, na přesvědčovací reklamu a také na připomínací reklamu.