Reklamní předměty jako vhodné náklady do konce roku
Kromě toho, že musíte platit důležité náklady, díky kterým je vaše společnost v každodenní činnosti (energie, pronájem, zaměstnanci), existují také náklady, které jsou „dobrovolnější“. Mezi ně patří například náklady na propagaci společnosti. Může jít o reklamu na billboardech, v časopisech, rádiích, internetu nebo dokonce v televizi. Jisté je, že reklama je poměrně drahou záležitostí. Nemusí tomu ale být tak vždycky. Příkladem jsou reklamní předměty.
Co jsou reklamní předměty?
Může se jednat o různé drobné předměty, které na sobě budou mít vaše logo. Obvykle mají univerzální charakter, což znamená, že je můžete darovat komukoli: obchodním partnerům, zaměstnancům, zákazníkům apod. Mohou mít celou řadu podob. Jedno je ale jisté: jejich hlavním účelem je potěšit a zvýraznit povědomí o naší společnosti. Může jít o drobné kancelářské předměty (propisky, sešívačky, bloky), oblečení (trička, čepice, kšiltovky, mikiny) nebo třeba dekorační předměty.
Reklamní předměty daňově uznatelným nákladem
Výhodou reklamních předmětů je to, že nemusí být drahé. Pokud navíc splňují určité podmínky (stanovené zákonem), můžete je použít jako daňově uznatelný náklad. Tím dochází ke snížení daně, kterou budete muset zaplatit. A to činí z reklamních předmětů jeden z nejlevnějších způsobů propagace, jaké můžete využít. Jaké podmínky ale musí být splněny, aby se jednalo o daňově uznatelný náklad? Jsou celkem tři:
- Hodnota reklamního předmětu nesmí přesáhnout 500 Kč (u plátců DPH je cena bez DPH, u neplátců se jedná o cenu včetně DPH).
- Reklamní předměty musí být označeny logem nebo ochrannou známkou či propagovaným názvem zboží či služby.
- Nesmí se jednat o předměty, které spadají pod spotřební daň. Výjimkou je tiché víno (což je jiné než šumivé víno).
Takové předměty můžete použít jako daňově uznatelný náklad – a když je přijmete od někoho jiného (tzn. že vy jste byli obdarování), nemusíte odvádět daň z příjmů z těchto předmětů.