Provozujete restauraci? Doplňte ji o minipivovar!
Minipivovarů u nás v posledních letech vyrostlo více než hub po dešti a letošní rok nebyl výjimkou. Na trhu se objevily desítky nových podniků a celkový počet se blíží k magické hranici pěti set. Na pivo z jejich produkce nedáme dopustit my ani „přespolní“. Konkrétně pro německé sousedy jsme se stali Mekkou středoevropského pivního průmyslu a neváhají za zlatavým mokem urazit pořádný kus cesty. Trendu si nemohli nevšimnout ani majitelé restaurací a mnozí své podniky rozšířili o vlastní pivo. Důvodů, proč do minipivovaru jít, se nabízí víc než dost.
Provozovatele restaurací lze rozdělit do tří pomyslných skupin. Ti z první o investici neuvažují, protože jim nepřijde zajímavá. Ti z druhé si tanky na výrobu piva plánují pořídit až v momentě, kdy je budou schopni zafinancovat z vlastních zdrojů. Zbylí nečekali, až se jim místo na trhu zabere konkurence a okamžitě zaznamenali nárůst tržeb.
Proč je pořízení minipivovaru dobrý nápad?
Většina majitelů restaurací, kteří svůj podnik rozšířili o minipivovar, uvádí jako hlavní důvod odlišení od konkurence. Díky pivu vlastní značky se dokonale vymanili z šedého průměru a dostali se do povědomí zákazníků z širokého okolí. S obyčejnou restaurací by se jim něco takového nepovedlo.
Mnohé podnikatele zaujala výroba pivovarů proto, že nebyli spokojeni s omezenou nabídkou piva z velkovýroby a rozhodli se hostům nabídnout unikátní produkt.
Klíčovou roli samozřejmě sehrála vidina většího zisku. Z piva vlastní produkce vydělá restaurace mnohem více než z produktu od dodavatele. Oproti jiným možnostem rozšíření restaurace se minipivovar jeví jako mnohem rentabilnější. Návratnost investice je rychlá a prudký nárůst tržeb umožňuje další rozvoj.
Rozhodnete-li se pro vlastní značku piva i vy, nezapomeňte, že zcela zásadní je výběr kvalitního zařízení na jeho výrobu. Velmi dobré pověsti se těší například pivovary Braumeister.