Obsah
Tato stránka není dokončena, děkuji za pochopení.
Výrobní podnikatelská koncepce
1890 – 1920
Podstatou je vyrábět co nejlevněji. Zákazník preferuje levné snadno dosažitelné výrobky.
Jde o pásovou výrobu (Henry Ford). V té době také Tomáš Baťa.
Výrobková podnikatelská koncepce
1920 – 1940
Podstatou této koncepce je zaměření na movité zákazníky. Firmy vyrábějí velmi kvalitní výrobky. V dnešní době jde například o luxusní vozy (Ferrari), oděvy (Gucci) apod.
U této koncepce se projevuje marketingová krátkozrakost, což je zamilovanost výrobců do svého produktu takovým způsobem, že firma nerespektuje ani změnu potřeb a přání zákazníků.
Prodejní podnikatelská koncepce
1940 – 1950
Výrobky jsou neustále podporovány masivní reklamou a propagací.
Marketingová podnikatelská koncepce
1950 – 1970
Cílem této koncepce je zjistit potřeby zákazníků a následně je uspokojovat. Podstatou vzniku byla tzv. krize nadvýroby a středem pozornosti se stal zákazník.
Firmy se v této koncepci snaží získávat věrné zákazníky formou věrnostních programů, klubových karet apod.
Platí zásady, že je podstatně levnější udržet si stávajícího zákazníka, než získat nového.
A dále pravidlo 2/10: Spokojený zákazník předá svou pozitivní zkušenost dvěma lidem. Nespokojený zákazník ale svou negativní zkušenost sdělí dalším deseti.
od roku 1970 …
Zásadou této koncepce je uspokojit potřeby zákazníků s ohledem na potřeby společnosti.
Firmy se také snaží přispívat na řešení globálních problémů, pomáhají rozvojovým zemím, podporují výzkum, věnují se charitativní činnosti.